lördag 31 juli 2010

Lite mer träning

Skulle bara träna lite lydnad på kvällsprommisen, men när jag ändå var i farten la jag ett jäkligt kort spår också. Det blev nog inte mer än 50 meter (så kanske 25 då, med min avståndsbedömning...) och han tog det faktiskt jättebra! Han snurrade lite och lämnade spåret 2 ggr, men det syntes tydligt att han faktiskt SPÅRADE också. det är nog dags att börja lägga längre spår, och faktiskt stega ut hur långa dom är, och låta dom ligga längre och kanske tom lägga in föremålen i spåret.

Det märks iaf att han GILLAR att spåra. Så fort han får på sig selen blir han helt vansinnig och börjar slå volter (ja, helt seriöst) och kommer han inte iväg så tuggar han på linan... Man får vara jävligt snabb på att ta tag i halsbandet, sen blir man SLÄPAD till spåret. Han har jäkligt högt tempo i spåret också så man får gå och bromsa som en dåre, men det lär ju ordna upp sig när spåren blir svårare. Hoppas jag...

Lydnaden bestod bara av ett ställande, en inkallning och ett läggande. Ställandet blev sådär. Första gången la han sig ner så jag gjorde om och då blev det bra. Inkallningen är ju perfekt som den är, den gör jag bara för att ha ett moment mellan ställande och läggande, och då faller det sig ju ganska naturligt att ha inkallning. Läggandet var kalas, jättebra var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar