torsdag 1 juli 2010

Fjärrdirigering

Blev lite lydnad iaf, bara helt kort på prommisen. Gick ett FF med halter, helt om, höger/vänster om och språngmarch och bortsett från att han gick lite för långt fram mellan varven så var det bra. Jag är nöjd! Måste dock träna mer på språngmarchen, den har jag nästan inte alls tränat kom jag på och det är ju skiiitskoj när matte springer! (Lika med: Ixen skallar sin matte när han studsar bredvid)

För att ha något "att göra" började jag med grunderna till fjärren också. Sitt och ligg vet han ju vad det betyder, nu ska vi bara göra ett moment av det. Stötte på patrull direkt-inte helt oväntat. Vid skiftet ligg till sitt vill han gärna sätta sig FOT... Måste mao börja träna vid en vägg. Synd att jag inte har några tomma väggar hemma *S* får städa upp i köket, då kan vi träna vid kylskåpet. Måste mao lära hunden STÅ nu också... Lika bra att lägga in det skiftet direkt också i fjärren, synd bara att jag inte idats lära hunden kommandot ;)

Sen lär man ju få ta tag i ruthoran också... Jag har ju redan "min" (Läs bellens/Marikas) metod klar, och som kärringen mot strömmen tänker jag envisas TROTS att folk säger att det inte funkar så bra sen när man ökar avståndet. Som vanligt kan jag inte se varför det inte skulle fungera, så jag tänker vara tjurig och testa!!

Note to self: be N om hjälp med tävlingsmässig apport nästa gång.

2 kommentarer: