lördag 10 juli 2010

Jävla gnällweiler säljes!!

Gnällweilern tog någon form av rekord i att vara pissig inatt, han har gnällt HELA JÄVLA NATTEN. Om någon vill ha honom är han billig.

Han sover inte eftersom han inte fått träna så mkt som han behöver senaste dagarna. Det har varit för varmt och JAG tycker ju att det känns en smula meningslöst att hårdträna hunden när han inte orkar. Problemet är ju att HAN är av en annan åsikt, och om han inte får träna ordentligt VARJE DAG sover han inte, och sover inte han så sover garanterat ingen annan heller.

Jag tränar förvisso varje dag, lite FF på promenaden, lite ingångar hemma osv, men det räcker inte. Han kräver mer, han kräver organiserad träning i några timmar-dagligen. DÅ sover han gott. Det tar lite tid att anpassa sig från en helt oengagerad retriever och en helt oengagerad rottis till en SM-valp... Jag är HELT SÄKER på att jag inte beställde en SM-valp... Jag sa tom uttryckligen att jag INTE VILLE HA en SM-valp... Så vitt jag vet är jag den enda som fick en SM-valp...

En SM-valp är en valp som vaknar i arla morgonstund och säger "Jihaaaaa, IDAG är en bra dag att träna inför SM, nu sätter vi igång, vakna vakna vakna!!!"

Så fort det har regnat lite ska jag försöka lägga spår åt honom på någon gräsplätt. Just nu är det så knastertorrt att det nästan gör ont att gå på gräset, och man behöver ju inte göra det FÖR svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar