torsdag 15 juli 2010

Träning i Oskarshamn

N drog med mig till Oskarshamn för träning ikväll så jag har precis kommit hem.

G kommenderade mig och Ix genom (nästan) hela ettan tävlingsmässigt och jag TROR att vi hade fått ett förstapris OM VI INTE hade nollat det satans ställandet. Det bara vägrade fungera, och jag blir så less. Tänker dock inte träna det mer, nu skiter jag i det. Hunden KAN momentet, det VET jag-ingen vits att träna då. Däremot måste jag träna på återgången, men det får jag göra separat så att säga. Nu får han vila sig i form.

Sen undrar jag om det är något med luften i Oskarshamn? Varje gång jag säger att "min hund kan inte det här" och sen åker till Oskarshamn och ska visa vad det är hunden inte kan, så kan han det hur bra som helst... Nu var det tvåans/appellens apportering där han inte har kunnat ingången, dvs han har inte kunnat sätta sig med apporten i munnen. Skulle visa N och G och då ba' "jaha, så här eller?" Sa Ixen... Bra iofs, men lite frustrerande ;)

Sen är jag lite bekymrad. Rätt vad det är så haltar han till i 2-3 steg, och sen går han helt normalt igen. Nu har det bara hänt vid några enstaka tillfällen men det faktum att det upprepas bekymrar mig. Vet inte om han trampar snett eller något, men NÅGOT är det ju som gör att hunden börjar halta hips vips. Bekymmersamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar