lördag 3 juli 2010

Sola och bada och pina colada...

Jag och Ixen släpade oss till badet iaf. Tanten fick vara hemma för det tar sån tiiid att släpa med henne, tyvärr.

Försökte få den gode Ix att kliva upp på land mellan varven och vila sig lite, men ha tyckte att det var roligare att simma, och plaska upp vatten som han kunde jaga... Han simmade säkert runt i en halvtimme innan jag bestämde att det nog fick räcka för idag. Hade han varit helt slut hade han ju klivit upp på land helt självmant, och eftersom han tyckte att det var så jäkla skoj fick han faktiskt hållas.

Var lite mer förutseende idag och letade fram baddräkten så jag kunde gå ut med honom till midjan, sen blötte han ner resten... Hade tänkt filma men jag är rädd om både kamera och telefon, och som han plaskade hade det varit risk för seriösa vattenskador på tekniken, så jag fick avstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar