söndag 11 juli 2010

Tränade igenom ettan i morse

på morgonpromenaden. FF funkade fint, han plogade lite lite kanske men jag är rätt säker på att vi får minst 8 iaf. Läggande och ställande däremot hade han aldrig hört taaaaalas om... På läggandet gjorde han ett sättande, och på ställande plogade han som satan och sen stannade han inte... Och NÄR han sen stannade så satte han sig på tillbakagången, om och om igen. Till sist fick jag till ett ställande där han både stannade och förblev stående. Jag ORKADE inte börja bråka om att han flyttade sig i sidled när jag gick tillbaka, man får offra lite saker när det mesta blir rätt efter massa tjafs.

Ikväll är det träning på klubben med N. Med tanke på att vi har haft nästan 25 grader runt midnatt de senaste dagarna så gissar jag att lillweilern kommer vara rätt slut när vi kommer till klubben (eftersom vi inte har bil) så jag vet inte om det är en så bra ide att försöka träna "småsaker" och detaljer. Kanske är det bättre att påbörja/fortsätta inlärningen av någon nytt moment, så där i grova drag, det är ju betydligt lättare för hunden. Å andra sidan vore det kanske bra att passa på att få lite hjälp med detaljerna när jag ändå har träningshjälp på plats.

Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar