onsdag 7 juli 2010

Finslip

Har tränar lite finslip hemma i vardagsrummet/sovrummet...

Gick FF runt soffan. 1.5 meter rakt fram, väntersväng, 1.5 meter rakt fram, helt om, 1.5 meter rakt fram, högersväng, 1.5 meter och halt. Upprepade typ en miljard gånger och mot slutet gick han inte SÅ jävla långt fram och så vitt jag kunde se plogade han inte heller. Det mest intressanta är ju att jag inte ändrat något, förutom att jag tränade INOMHUS...

Tränade ingångar också och efter att ha korrigerat EN gång gjorde han dom perfekt sen. Han KAN ju bevisligen, han ids bara inte bry sig...

Testade även apport, och rakt emot mina egna principer fick jag för mig att lägga på ett förbud på apporten för "det är ju trots allt 2 poäng"... Som på beställning hände precis det jag VISSTE skulle hända, han ville inte ta apporten alls. Varför är man så jävla puckad?

Av det här kan vi dra följande slutsatser: 1, matte är jävligt puckad. 2, om vi får tävla nattetid hemma i vårt vardagsrum kommer vi vinna...

Det är ju värmen som är problemet, det är jag övertygad om. (Speciellt eftersom han presterar JÄVLIGT bra om han får bada först) Men eftersom han är av modell MYCKET aktiv så märks det inte av i vardagen, mer än att han dämpar sig till nivån av en normalt aktiv hund, men han ORKAR inte bry sig om att prestera i lydnaden. Han kan, men han orkar inte. Jag har aldrig haft det problemet, så jag vet inte om det går att lösa? KAN man öka värmetoleransen hos hunden? Jag vill gärna tro det, men jag vet ju inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar