fredag 10 december 2010

Jag har stulit en Mallenutt

Eller nåja, stulit är kanske en smula överdrivet, men jag har LÅNAT en iaf.

Har fått lov att låna en hund, en malletik, för att känna lite på klasserna OVANFÖR ettan... Det är massor med år sedan jag tävlade tvåan med Sally och sen dess har det blivit nya regler dessutom så det är lite nytt vatten. Dessutom är den här hunden redan klar med tvåan, så jag kan gå vidare till trean sen också och lära mig den, det är ju helt perfekt! Jag hinner testa lite och känna på klasserna, få en uppfattning om vad som ger mkt avdrag etc och sen när det är dags för Ix så har jag redan lite koll och slipper kanske 14 tävlingar/klass ;)

Planen just nu är så här...

Jag är ÖVERTYGAD om att Ix och jag klarar ettan till våren (iaf om det inte regnar *S* ), så då kan jag köra tvåan med mallenutten samtidigt som ettan med Ixen. Sen när Ixen har sitt förstapris lär jag in tvåan på honom (vi är ju nästan klara, typ-ish) och trean på mallenutten så hinner jag känna lite på trean också, och sen känns det som om the sky is the limit!

Plus att det är JÄKLIGT skoj att tävla. Jag tävlar vad som helst i vad som helst, när som helst, bara jag får tävla =)

Det här blir skitbra! Jag tappade sugen lite i höstas när jag insåg att jag skulle bli tvungen att tävla ettan NÄSTA ÅR OCKSÅ, jag HATAR ettan! Jag vill KRÄKAS på ettan! Jag tappade sugen helt och hade inte lust att träna mer lydnad på ett tag, men bara tanken på att få prova på att tävla en ANNAN klass gör att jag genast blev motiverad igen! Både till att träna mallenutten men också att träna min egen hund igen, i den där äckliga skit-ettan!

Tur det är några månader till våren, för nu har jag TVÅ hundar att träna. Oh så skoj!

2 kommentarer:

  1. Det finns fler mallar att träna om lusten faller på ;))
    Göran, Nemo och Fighter

    SvaraRadera