söndag 26 december 2010

Tävling

Har anmält 2 hundar till 3 tävlingar var, snordyrt ju!

NU måste jag klura på vad som måste göras till dess.

Ix: Har inte kört ettan på säkert 2 månader. Han KAN den ju, men jag lär ju behöva repetera lite och träna stadga i framför allt ställande och läggande, men inte för mkt på läggandet för då sätter han sig inte på kommando... "Näru, den gubben gick inte" Du sa LIGG!"

Inför tvåan kan han nästan allt. Fjärren tar sig väldigt bra, han klarar längre och längre avstånd men det är säkert 2 meter kvar innan det är KLART. Rutan är rutan, men han är faktiskt duktig där, så det kommer nog ge sig. Stadga på apporten, hunden har jaktlust så det sprutar ur öronen... Och så ställandet på inkallningen, det vågar jag inte lära honom innan vi är klar med ettan.

Inför trean så tar sig vittringen VÄLDIGT bra, metallen kommer inte bli några problem alls. hopp-apport "kan han", sen vet jag knappt vilka moment det är mer...

Hyzz:

I tvåan har hon "glömt" rutan så den tränar vi på massor, och det tar sig. Sen måste vi diskutera lite ang LOSS, det ser så illa ut om man måste strypa loss hunden från apporten på tävling... I FF går hon väldigt långt fram, och har lite svårt för högersvängar (hon vill göra helt om). Annars minns hon tvåan väldigt bra trots att hon inte är tränad på länge.

Inför trean kommer vittringen bli det största problemet. Annars saknar hon bara metallen, sittande och "avslutet" på rutan samt sittande i grupp, men det ska inte vara några problem att lära henne. Förutom vittringen då. Vete fan hur jag ska göra där... Weiler vs mallenutt 1-0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar