fredag 30 juli 2010

Han är rolig, den lille weilern...

I morse kunde han plötsligt BÅDE ställande och läggande... Nu gjorde jag iofs inte hela momentet utan stannade och belönad direkt han gjorde som han skulle, men ändå. Senaste veckorna har han ju inte gjort det han ska alls. På läggandet bara DASKADE han ner i backen, jag tror att jag hann säga LI.. så låg han ner *S*

Jag måste hålla stenhårt på min nya princip att ALDRIG göra om när hunden gör rätt, hur gärna jag än vill... Det där ska nog lösa sig. Till våren eller nåt :-P

La ett spår i förrgår kväll. Enligt mig var det runt 2-300 meter. Enligt Eniro var det 118 meter... Jag vet inte vem jag ska tro på. La det runt en gräsplätt så det blev "naturliga" bågar och så blev det en riktig vinkel. Bågarna klarade han riktigt bra, han vimsade lite men hittade iaf rätt. Vinkeln gick inte så himla bra, men å andra sidan så var hela sista sträckan (som kom efter vinkeln) USEL. Han lallade runt i serpentiner över spåret och ÅT något. Jag vet inte vad han åt, men det var iaf inget som hörde till spåret.

Jag är inte riktigt nöjd med det här med näringsspår, jag tycker att spåret blir så hattigt när han ska stanna och äta mellan varven. Ska testa att minska godisarna radikalt och lägga dom med LÅNGA mellanrum, så att det blir mer fokus på att spåra än på att äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar