söndag 1 augusti 2010

Jag börjar bli trött på ställande nu...

Tränade lite ställande, inkallning, läggande på konsums parkering... Nu har vi 10 på läggandet, men å andra sidan så krånglar ställande fortfarande (förvånad, någon?) och helt plötsligt vet han inte vad stanna kvar (bli) betyder... 4 ggr fick jag göra om inkallningen, 2 ggr följde han med, 1 gång tjuvstartade han innan kommando... Sista gången blev det skitbra, äntligen!

Ställandet tar sig, så det kan eventuellt lösa sig NÅGON gång, men gud i himmelen vad jag är less på det förbannade momentet nu!

När hundarna väntade på mat tränade vi lite återgångar i ställandet. Dvs, hunden ska stå stilla och jag ska röra mig runt den, och på slutet var jag nästan BAKOM hunden och han stod kvar. Han vred iofs på huvudet, men han stod kvar.

Så lite tid, så mkt jobb...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar