onsdag 18 augusti 2010

BRA träning och stingslig matte

Alltså... Jag kan ha förståelse för att folk kan vara lite osäkra på om man har koll på sin hund eller ej, men det här tog nästan priset...

Tog mig ut till klubben med Ixen för att träna och vara med på skotträningen. I SAMMA SEKUND som jag sätter min fot på plan med min kopplade hund kommer det en snubbe och säger "visst ser du att det ligger en schäfer där?" Och så pekar han PÅ ANDRA SIDAN PLAN, säkert HUNDRA METER bort! "Ja, jo... Den är ju en bit bort..." sa jag... Vad trodde han? Att jag skulle koppla loss hunden och RUSA iväg i blindo rakt på hans hund?

När jag slutat irritera mig på det tränade jag min hund. LF, korta sträckor med kontakt-JÄTTEBRA! Första två stegen "orkade" han inte med, men det var ändå mycket mycket bättre.

Läggande-10
Inkallning-10
Ställande-god damn jävla 10!!!!!! <3<3<3<3<3<3<3
Hopp-där tjuvstartade han men jag är nöjd ändå. Nu har jag inte tränat avslut på länge, och jag får FORTFARANDE inte sätta honom på det avstånd jag vill, men det blir nog bra till slut.

Sen var det skotträning och då fick Ixen leka med sin boll. 4 skott sköt dom och det var inga problem trots att det var första gången. Visst reagerade han, han är ju inte DÖV, men han fortsatte leka med sin boll utan problem.

Sen hade jag tänkt träna lite apport, men det glömde jag bort *S* Vi tog oss hem igen istället, och nu är Lillweilern nöjd för ikväll.

På vägen till och från klubben körde vi konditionsträning, så nu har vi klarat av det med. Nu har vi lyckats hålla oss till schemat i två dagar ;)

Ja just ja... Puckomatte var iväg och köpte en sele idag. Bra så. Hunden var med i affären och jag PROVADE selen, eller typ halva selen... Tyckte att den nog passade bra, men sen när jag kom hem och provade HELA selen så gör den ju inte alls det... Måste byta till en storlek större minst. *stön*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar