fredag 20 augusti 2010

Lydnad

Vi skulle ha spårat igår men det verkligen VRÄKTE ner regn så vi (läs matten) sket ganska hårt i det... Däremot la jag en platsliggning i regnet, lika bra att passa på när det ändå ser ut som om man badat med kläderna på. La båda hundarna, Sally kunde liksom inte brytt sig mindre, men Ix såg ut som om jag försökte ta livet av honom... Han gillar verkligen inte regn, går och skakar sig heeeela tiden när det regnar för att bli av med skiten. Eftersom han var så förtvivlad lät jag dom bara ligga ca 1 minut, det hade säkert gått med full tid men det känns onödgt. Han låg stilla hela tiden trots regnet, så det gick ju bra ändå.

Ikväll gjorde vi LF, läggande, inkallning, ställande.

LF gick helt ok, förutom att han plogade som fan en bit. Han gick faktiskt med mer kontakt än han brukar, så träningen ger resultat.

Läggandet var perfekt, inkallningen var perfekt, ställandet var nästan perfekt =) Det enda jag skulle kunna gnälla på var väl att när jag gick tillbaka till honom på ställandet så lutade han sig utåt som fasen. Jag TROR inte att han flyttade tassarna, men jag kan ju inte veta förstås. Han såg inte klok ut, men iom att han inte (eventuellt) flyttade sig kan det väl inte ge så mkt avdrag?

Nu kom jag på att jag ljög... Inkallningen var inte alls perfekt. När han kom emot mig gjorde han en perfekt inbromsning mot min mage, innan han satte sig fot... *muttrar* Konstigt om man är helt BLÅ på fläsket på magen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar