torsdag 26 augusti 2010

Jag måste komma ihåg att ställa mig bredbent på tävlingen

Lillweilern har på senare tid fått en ovana, som naturligtvis är helt och hållet mitt fel... Han har tidigare gärna smällt in i mina ben lite innan han sätter sig i position på inkallningen, men det har varit så lite att jag har inte brytt mig om det. Och beteendet har förstärkts... Nu smackar han in i mina ben så att jag nästan faller-på riktigt! Jag stapplar till och måste ställa till mig varenda gång... Måste komma ihåg att ställa mig bredbent på inkallningen på tävling, för att MINIMERA avdraget vi kommer få...

Självklart ska det tränas bort, problemet är att om jag börjar mickla med det så här nära tävling så är risken att han hittar på något nytt. Han är lite känslig mitt hjärta, så man får inte mickla för mycket.

Det där med att vila var en skitkass idé! Han är helt speedad och hittar på egna regler, så nu är jag lite orolig inför tävlingen *S* Ska träna igenom honom i morgon igen, så kanske han dämpar sig lite innan det är dags. Gör han inte det kommer vi nolla både ett och annat moment, och då är det rätt kört. (men då vet jag ju varför, till nästa gång)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar