tisdag 3 augusti 2010

Och vi tragglar vidare

I går kväll konstaterade jag att om vi tränar hemma i köket får vi 10 poäng på ställandet också. Bara att flytta ut det då...

I morse på morgonpromenaden (om jag nu inte minns fel på ordningen) så fick vi till ett ställande (på andra försöket) som i runda slängar är värt 7-8 iaf. Han satte sig ner precis när jag kom tillbaka och ställde mig bredvid honom, annars var det perfekt. Inkallning och läggande fungerar perfekt nu, inte det minsta oroad över dom momenten (om han nu inte hinner glömma igen).

På lunchen gjorde vi en platsliggning... Eller nåt... 40 sekunder låg han. Sen reste han sig... La om, då låg han 18 sekunder... La om igen, och fick honom att ligga 20 sekunder(!?) och valde att bryta där och gå tillbaka och belöna, för även om han LÅG så låg han inte stilla. Hade jag inte brutit där hade han garanterat rest sig igen. Sen gjorde vi hela raddan med ställande, inkallning och läggande och det var inga nyheter där. Nu tror jag att han var skitnödig och att det var därför han bråkade på platsen, för strax efter att vi tränat klart la han en rejäl hög...

Nu har vi precis gått sista promenaden för idag och gjorde en ny plats. Nu låg han lite mer än 2 minuter. Han låg och nosade och tuggade gräs och mojade de första 30 sekunderna, men efter ett par tillsägningar slutade han och låg fint tiden ut. Han hade dock lite problem med att förstå vad LIGG betyder...

*suckar* Jag vet att det är åldern, och att det är mkt i huvudet just nu, men han får gärna sluta vara i den åldern ganska omgående om han vill! Helst inom de närmsta veckorna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar