söndag 22 augusti 2010

Lydnad

Tog mig ut till klubben och tränade med N ikväll. Först en platsliggning på 2 minuter, inga problem där. Sen körde vi igenom resten av ettan med kommendering och förutom några småmissar så var det helt perfekt. Eller ja, inte perfekt som i 10 poäng på alla moment, men han gjorde dom som han är LÄRD att göra dom, jag har ju inte orkat pilla i oändlighet med alla moment ännu men vi har iaf minst 8 på allt utom LF-tycker jag.

N höll med om att vi lätt får ett förstapris om han går som han gjorde idag-och det GÖR han ju. Det enda jag är lite orolig över är väl att han ska klara störningen utanför planen då. Nu är han ju van att träna med hundar runt om, men det är ju nästan alltid bara N's hundar så efter ett tag blir det ju ingen störning. Dock är det ju bara på platsen det är hundar PÅ planen samtidigt, så det ska nog gå bra tror jag.

Efter genomkörningen tränade jag på att inte tjuvstarta på apporten-inga problem alls!!! Sen startade jag med "uthopp", dvs att han ska hoppa FRÅN mig, och det ska nog ge sig det med. Tränade också på "inkallning med apport" för att få till ingångarna. Nu satte han sig fot, men han släppte apporten 2 ggr. Sista gången fick vi till det iaf. Utöver det blev det mycket träning på att bete sig runt andra hundar, men till sist orkade jag inte vara uppmärksam längre så jag satte honom i N's bil så jag kunde titta på medan hon tränade sina hundar och fick tips på olika moment. Nyttigt!

Till och från klubben körde vi kondition, nu är både jag och hunden helt slut så jag ska alldeles strax falla omkull i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar