måndag 6 september 2010

Stadga

Tog ut hundarna på en promenix och passade på att träna lite. La en platsliggning medan jag kastade ut godis framför hundarna och förväntade mig att dom skulle ligga kvar-och det gjorde dom! Ingen direkt överraskning att Sally låg kvar, men med Ixen vet man aldrig när det gäller mat! Råkade dessutom kasta godis precis framför näsan, kanske 1 dm ifrån, men han sträckte sig inte ens efter den!

När jag hade kastat ut snasket gick jag runt hundarna i åttor och framför, bakom, stannade bredvid dom osv, och dom låg kvar så fint. Ixen TITTADE hela tiden, men han stannade kvar på backen.

Sen tränade jag och Ixen läggande, inkallning och ställande-as usual... Allt utom inkallningen var helt perfekt. Han smäller fortfarande in i mig, men jag har i ärlighetens namn inte tränat så mkt på ingångarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar