lördag 18 september 2010

Jag var så säker på att det skulle gå idag!

Men inte det inte... Jag är alldeles för trött för att skriva något utförligt så jag skriver bara poängen och några korta kommentarer (domarens och mina)

Plats (8 sätter sig innan kommando)
Tandvisning(9)
LF (6.5 tränger, snett sättande, ojämn vid sidan, ingen tempoväxl.)
Läggande (0 utför ej momentet)
Inkallning (7 ställer sig,slår i föraren)
Ställande (8 står ej still)
Apport (6.5 Tuggar, släpper)
Hopp (6.5 islag, slår i föraren)
Helhet (8)

På platsen missade domaren lite hyss som jag hade för mig. T ex så glömde jag heeeeelt bort att momentet inte är slut innan TL säger att det är slut, så jag började fippla och plocka fram koppel, höll hunden i halsbandet etc... Ehh, bra där!

Tandvisningen känns rättvis, ixen ville inte vara med riktigt så han backade, men jag höll emot i kopplet så han kom inte så långt.

FF var precis som det står, det var nästan sämre än vanligt för precis när vi skulle in började det regna och min primadonna tycker INTE om regn...

Läggandet... Tja, han la sig inte på första kommandot så jag fick kommendera igen och så hade jag dk på vägen tillbaka för att han skulle ligga kvar, men NOLL? det var snålt tycker jag.

Inkallning, ja som sagt-det regnade. Primadonnan ställde sig för att skaka av sig regnet och så förblev han stående och så smällde han in i mig-precis som jag vet att han gör.

Ställandet var vackert, men i vanlig ordning började han traska med bakdelen för att kunna se mig ordentligt när jag gick tillbaka. Ingen överraskning

Apport... Hehe, förlåt men i villen värld ska vi ha 6.5 där??? Alltså, jag räcker fram apporten, stoppar in den i munnen före kommando (precis enligt planen eftersom han inte alltid tar den annars) och i samma sekund som jag släpper apporten spottar han ut den. SEX OCH EN HALV??? När hunden inte ens håller apporten 1 sekund? Jag är övertygad om att domaren drabbades av akut senilitet.

Hopp, ja jag vet inte om han slog i eller inte, det gjorde han säkert eftersom han envisas med att vilja sitta så nära. Slog i mig gjorde han definitivt, jag höll på att trilla.

Ganska rättvist, men lite väl hårt på några grejer och helt fel på läggande och apport (anser ju jag då) Bra träning hur som haver och vi har haft roligt. På't igen!!

Jag blev lite ledsen av att se en av dom andra som tävlade... Dom hade en rottis från en uppfödare som föder upp såna där sällskapsrottisar och inte gör ett skit med hundarna, och det syntes tyvärr. Först trodde jag hunden var sjuk eller något, för den rörde sig helt galet långsamt! Långsammare än normal promenadtakt, den sniiiiglade sig fram! På inkallningen PROMENERADE hunden mot föraren, LÅNGSAMT... Usch vad jag tycker synd om dom, men samtidigt så får man ju vad man köper liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar