torsdag 2 september 2010

Stadga

Fortfarande sjuklig men det blev lite träning iaf. Läggande, inkallning, ställande-så gott som perfekt. På ställandet ville han lägga sig igen och på inkallningen bromsade han mot mina ben så det tränar vi mer på.

Sen fick han stå och ligga medan jag rörde mig runt omkring, och jisses så svårt det var! Stå går bättre än ligg kan jag säga, men det är ändå svårt. Så länge jag rör mig på vänster sida går det rätt bra, men på HÖGER sida där man aldrig är annars blev det JÄTTEKONSTIGT sa Ix ;) Snacka om att vi kommer få problem med dumrutan i eliten, med hunden som inte släpper sin matte med blicken...

När vi tränade stadgan i ligg så blev det problem direkt. Han "kan" inte ligga medan jag rör mig runt honom, så där har vi en del att träna. Fick lägga tillbaka honom säkert 7-8 ggr innan jag tog mig runt hela hunden! Fördelen med min hund är ju att även om man har MYCKET jobb framför sig så går det rätt snabbt, han kopplar väldigt snabbt så tränar jag varje dag skulle jag tro att om en vecka eller så kan han ligga stilla även fast jag går runt/över honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar