torsdag 7 oktober 2010

Weilern som aldrig blir nöjd...

Efter 1 timmes bilåkning, 2 timmar på BK, ½ timmes promenad hem och så ytterligare en promenad tillsammans med Sally tänkte jag att han kanske skulle vara nöjd resten av kvällen? Yeah right... Han sov i en halvtimme eller så och sen var han lika pestig som vanligt. Just nu möblerar han om, för han är på jakt efter en eller annan grej som han bara MÅSTE ha, och som råkar vara under sängen...

Vi tränade iofs inte så mkt effektivt, utan det blev ganska mkt "stå still och knip käften"-träning. I regn... Han behöver tränas i regn den lille, så känslig som han är mot VÄDER.

N kommenderade oss genom ettan och jag var riktigt nöjd. Bortsett från att han inte kunde ställandet idag, och bortsett från att jag ser döden i vitögat på inkallningen, så gick det faktiskt rätt bra. Han har taskig position i LF, men det är inte så mkt jag kan göra åt det just nu ändå (eftersom det beror på att jag är skitfet), men han gick med bra kontakt nästan hela tiden och han var med och alert. MÅSTE försöka lösa språngmarschen... Springer jag långsamt får jag avdrag på "ingen tempoväxling" och springer jag normalt är hunden en meter framför mig, han bara EXPLODERAR och flyger iväg...

Efter det tränade vi hoppet i tvåan/appellen och nu hips vips är det nästan klart!! I dag behövde han inga hjälper för att hoppa över utan han hoppade direkt på kommando! Han hoppade iofs sidledes över hindret för att hinna vända så snabbt som möjligt, men noga då... På sista skicket testade jag att klämma i med ett SITT efter hoppet,och det fungerade kalas! Återhoppet kan han ju redan, så om han inte glömmer det han lärt sig nu så är ju momentet i stort sett klart. FORT gick det, när det väl lossnade!

En plats la vi också. Har ingen aning om hur lång tid, men han låg iaf jättefint trots regnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar