fredag 8 oktober 2010

kort om träningen

Brassade ut på kluben och tränade några timmar ikväll igen. Hopp-sitt-hopp har han lärt sig under natten så nu fungerade det helt perfekt åt alla håll. Måste väl träna mer på det så det sitter ALLA gånger, men jag ser inte några problem i framtiden.

Testade både en "inkallning med apport" och en riktig apport (tvåans) och idag fungerade det helt perfekt. (jaja, två tjuvstarter dårå, men han lämnade av apporten perfekt)

Ixen fick även gå i skola hos Noelle för att träna språngmarsch, för det vill inte fungera för mig. Hon fick till det riktigt bra, så nu gäller det bara för mig att få till det också... På inkallningen har vi ev. hittat en metod som gör att han inte ska döda mina knän, jag tror att det kan fungera.

Även idag blev det en del "uppföra sig träning", han fick sitta uppbunden medan N tränade sina hundar och det skötte han fint, han beter sig bättre när han är bunden än om jag håller i kopplet... Hrm... Sen fick han försöka leka lite med Fisen, och det gick väl sådär ;)

Ixen är van att leka med Sally som ALDRIG säger ifrån och som dessutom gillar att brottas, så det första Ix gör är att jaga fatt på Fisen och kroppstackla henne-vilket INTE var uppskattat och vilket hon även förklarade för den unge slyngeln *S* Sen sprang dom mest runt och ignorerade varandra, men dom fick ju iaf träffas lite och lära känna varandra, det kanske går bättre nästa gång.

BARA ruthoran och fjärren kvar innan vi kan tävla tvåan då. Och så måste vi ju då bli klar med ettan också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar