torsdag 21 oktober 2010

Spår!

Åh, vad skönt, idag fick vi göra något annat än träna lydnad!

N plockade upp oss och så åkte vi hem till henne och spårade på åkern. Ixen fick ett spår på ca 200 meter (Gissar jag), jag trodde att det var närmare 300 när jag la det, men sen när  vi gick det så kände jag att det var för kort.

Det gick inte så bra att vi kan tävla om några veckor, men det gick faktiskt RIKTIGT bra. Han låg på som ett ånglok i början av spåret, jag fick linda linan runt handen för att ha en chans att hänga med... Han gick större delen av spåret I SPÅRET men vimsade av lite ibland, dock inte särskilt långt utan han kom snabbt tillbaka igen. I vinkeln (hade bara en) tappade han bort sig helt och snurrade några varv innan han hittade tillbaka till spåret. Efter vinkeln vimsade han ganska mycket och gick av spåret fler gånger och betydligt längre från spåret än före vinkeln, han kanske blev trött? (Fast SÅ lång var ju inte spåret, inte ska han bli trött på 100 meter???) Dock hittade han tillbaka till spåret själv alla gångerna och han tog sig till slutet helt på egen hand. Tur det, för när han hittade slutet var jag PRECIS på väg att ta tillbaka honom för att sätta honom där JAG trodde slutet var... Jag ba' "Ameh, vad gör du DÄR? Slutet är ju en meter ditåt!" Och Ixen ba' "Öhh, jag äter din jävla korv, kärring!"

Matten behöver fler spårflaggor... Det går inte ens att BESKRIVA hur kass jag är på att känna igen mig! Nu hade jag 4 flaggor i spåret, 1 i starten och 1 vid varje "liten" apport för att vara säker på att få in dom igen och 1 i vinkeln. Slutet låg precis rakt fram från sista flaggan, precis vid ett elstängsel så man KUNDE liksom inte gå längre, men det hjälpte ju tydligen inte ;)

Det var roligt, hoppas vi kan spåra mer snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar