tisdag 12 oktober 2010

Träning

Brassade ut på klubben med Ixen på eftermiddagen. Om vi bortser från såna små detaljer som att han HELT glömt vad LIGG och STANNA betyder (IGEN!? Vad fan gör jag för fel???) så gick det himla bra.

Det faktum att han har glömt två "dyra" moment bådar ju inte gott för tävlingarna om några veckor, känns som om vi kommer få tävla ettan nästa år också :/

Utöver det tränade vi lite LF, som gick bra. Lite hopp, som gick skitbra.Lite apport, som gick bra. Lite sitta och glo, som gick jättebra. Lite fjärr, som gick ok och slutligen lite ruthora som faktiskt gick rätt bra! N hade ställt upp en ruta åt sin hund och bara för att leka lite la jag ut en boll och skickade Ixen. Skickade honom 3 ggr med boll och 1 utan, och han kutade ut lika fint alla gångerna. Tror nog att det där kan lösa sig. (hahaha, shit vad jag kommer få ångra det där senare i vinter!)

Sen testade vi lite hopp apport också, med träapport, bara för att det kändes som en skoj grej. Första gången jag kastade apporten kutade han runt hindret, men när jag ställde mig närmare hindret och gjorde om så hoppade han över och hämtade apporten. Testade en gång till och lyckades få honom att hoppa tillbaka med apporten också! Dutti Ix! Skönt att en del moment som kommer sen verkar funka redan nu. (Och återigen, shit vad jag kommer få ångra mig...) Det måste ju vara rätt skönt för hunden också att få träna lite andra moment än ettan, gissar att han är lika spyless som jag är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar