söndag 21 november 2010

Usch vad jag fick skämmas i morse...

på morgonpromenaden släppte jag lös hundarna på en gräsplätt så dom fick springa av sig lite. Såg att det kom en kille med en lös hund från ett av husen men mina hundar brukar inte bry sig om det så jag liksom bara noterade att den var där och höll lite extra koll på mina egna hundar och glömde liksom bort det sen...

Så hör jag bakom mig hur han ropar på SIN hund, som var på väg mot mina, och då reagerade ju mina och noterade att det var ju en HUND där! Han fick stopp på sin hund. Ix drar som en avlöning men jag vrålar åt honom och han vänder och kommer tillbaka. Men ojdå, jag hade ju en TILL hund... Sally sticker, och hon har ju noll lydnad så det är inte ens lönt att försöka få stopp på henne, och när hon drar så sticker Ix igen och jag får inte stopp på honom heller utan dom rusar på den stackars hunden. Dom GÖR inget direkt (ingen av dom är ju elaka liksom) men den stackars hunden tyckte väl att det var lite otrevligt så den skuttade åt sidan, och Ix efter i full jakt efter den stackars hunden... Han ville väl mest leka, på sitt socialt missanpassade sätt, men den andra hunden var inte så imponerad...  Fick till sist tag på Ix och fick honom att lägga sig ner medan jag kopplade honom. Sally hade tappat intresset för längesen och stod och nosade en bit bort så jag ropade på henne och kopplade upp henne också, medan hans hund stod bredvid och nyfiket tittade på *S*

Bad om ursäkt ungefär 2000 gånger och han sa att det gjorde inget, men GUD så jag skäms! Usch! Fy, sånt får inte hända! Nu verkade hans hund iofs go' och gla' ändå, men jag skäms så jag dör... very very pinsamt :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar