tisdag 29 juni 2010

Har gissat lite och räknat poäng

Har gissat lite vad jag skulle kunna få för poäng om jag skulle tävla idag, och det är inte muntert... Det räcker inte, det saknas typ 20 poäng för ett förstapris.

Plats räknar jag med full pott, han ligger jättebra och har bara en eller två ggr rest sig, och han har gjort plats betydligt mer än så. 30 där.

Tandvisning kanske vi kan få en tia om domaren är snäll, han har ju faktiskt hips vips kommit på att det är rätt skoj att vara social! 10 där

Linförighet kanske vi kan få en 8 om domaren är jättesnäll, han kan flacka lite i positionen och sätter sig snett. Skulle tro att vi får mindre än 8, men jag är snäll mot mig själv idag :D 32 där

Läggande kan vi kanske få en tia på en bra dag, av ställande och läggande så är det ligg som fungerar bäst. 20 där

Inkallningen får vi garanterat avdrag på att han försöker skalla mig innan han sätter sig, och han sätter sig dessutom snett, så vi kanske får 8 där om domaren är snäll, jag vet inte riktigt hur sånt bedöms. 24 där

Ställande skulle vi nolla idag. Om det inte var en bra dag, men såna tycks infalla allt mer sällan... 0 där alltså.

Apporten får vi max 8 på, eftersom jag vägrar lägga på ett förbud på att hunden ska ta apporten innan kommando. 8 där

Hoppet kan ge mellan 7 och 10, beroende på dag. Om vi gissar på en 8 får vi 16 poäng där

Helhet, 8 kanske. Han är ju glad iaf! 8 där alltså

Suck suck suck. Bra iofs att veta vad man ska nöta på, synd bara att det känns som om det inte ger något resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar