söndag 17 april 2011

Nu kör vi

Eller nåt åt det hållet ;)

Ixen ska starta tvåan om en månad är det planerat. Inte alls omöjligt för han har alla moment klara utom dold plats och inkallning med ställande. Dom andra momenten behöver såklart filas på, men han KAN dom. Tror inte alls det är omöjligt med ett förstapris, faktiskt. (Förutsatt att jag lär in dom två momenten då) Det är dock lite svårt att få till platsen. Jag har inte haft tid/ork att släpa mig ut på klubben, och här hemma är det så mkt hundar som rör sig ute så jag har inte velat lägga hunden lös utom synhåll... Måste leta upp något säkert ställe att träna på, men vi mjukstartade hemma i köket ;) La hunden i vardagsrummet och gick ut i köket själv, och han låg kvar. La honom igen och gick ut och fyllde på vattenskålar, och han låg kvar. Det är ju dock inte RIKTIGT samma sak som på tävling, men jag är iaf utom synhåll och det tycker han är jobbigt.

Halo har tränat på att stanna kvar. Inte jättelätt med en liten elvisp, men det tog sig fint på slutet! Att träna en JRT påminner rätt mkt om att träna en malle-dom är inte stilla tillräckligt länge för att man ska hinna lära dom något! Det är lättare att ligga kvar än att sitta kvar tycker Halo, och då får han väl tycka det då.

Mallenutten är hemma hos sin mamma men eventuellt kommer hon hit nästa vecka. Hon ska hårdtränas för trean, så kanske vi kan tävla trean senare i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar