torsdag 7 april 2011

Man tycker att 3 hundar borde vara lättare än 4

men så är inte fallet!

När jag bara har mina hundar hemma, dom som numera är 3 st, så är det alltid en som är udda när vi ska gå på promenad. Går jag med alla 3 så går det för fort för tanten och valpen, och för långsamt för weilern. Dom håller inte riktigt samma tempo och har definitivt inte samma tanke om vad som är en trevlig promenad. Går jag med bara valpen och tanten så blir weilern ensam hemma, vilket är helt ok om inte dom andra får vara ute på promenad! Han sitter och skriker över orättvisorna i samhället!

Idag kom nutten tillbaka för lite attack-träning inför tävlingen i helgen, och genast blev allt så mkt roligare! Nu kan jag ta tanten och valpen och strosa ett varv runt parken i snigelfart och dom är jättenöjda med det. Sen kan jag ta nutten och weilern på en raskare promenad där jag dessutom tränar lydnad längs vägen,och så är dom nöjda också! Eftersom weilern har sällskap hemma medan jag går med dom två första så är han nöjd med det också.

Det suger att ha flera hundar med helt olika aktivitetsnivå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar