söndag 5 juni 2011

Vi drog till norrköping

Vi tröttnade på att sitta hemma och glo så vi drog till Norrköping ett tag.

Medan vi är här passar vi på att tävla lydnad och ställa ut, och så ska vi ögonlysa weilern nästa vecka.

Lydnaden gick åt helvete... Weilern hade inte tid att skita innan, han var upptagen med annat, och jag tror att det var därför han helt plötsligt reste sig på platsen-något han ytterst sällan gör annars... Han reste sig i samma sekund som jag gick bakom planket, gick några steg och stod sedan stilla i ca 2 minuter innan han la sig ner igen... Resten av momenten gick helt ok, förutom hoppet som vi nollade. Han var väldigt förvirrad på FF och var bla på väg över på andra planen mitt i momentet, helt snurrig... 6.5 fick vi där och det var det sämsta betyget förutom nollorna då. På hoppet var hindret placerat så att rutan låg precis bakom, så när ix hoppade ut fick han syn på rutan och var på våg dit. När jag lite halvdesperat hojtade sitt sa hunden "oj förlåt" och kom tillbaka över hindret snabbt som vinden... 113 poäng fick vi, och hade vi INTE nollat platsen så hade det räckt med 5 på hoppet för ett förstapris. Det känns surt, när platsen är typ det enda moment som ALDRIG krånglar.

Igår var det utställning för lille Halo. Vi åkte hemifrån strax före 8 på morgonen och kom hem igen runt 5, så lilleman var ganska trött. Halo Blev BIR valp med helt ok kritik och vi hade en jättetrevlig dag trots/tack vare att det var ca 3000 grader varmt. JAG njöt i solen, men det var lite jobbigt för hunden som vi fick bada med jämna mellanrum för att han skulle svalkas. Lillskuttan brände sig ganska ordentligt trots att jag tvingade på henne massa solskydd, och jag brände mig lite jag med... Ska finnas bilder på det i mattes blogg (länk till höger).

På kvällen åkte vi och badade alla hundarna och DET var skönt tyckte dom! Halo simmade som om han aldrig gjort annat i livet, och plågade både Ix och Opal ;) Ska se om jag kan fixa in bilder på det senare, måste bara låna en annan dator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar