torsdag 31 mars 2011

Roadtrip

Åkte och hälsade på Bellen igår, och inte helt otippat kom jag hem med en valp. "Ta en, få tre på köpet" sa hon...

För det första var det JÄTTESKOJ att träffa Bellen, äntligen! Och Kexet också trots att han sa "Jag hatar dig"... Tur man inte är så vek ;) Han visade iaf inte snoppen, vilket jag drömt mardrömmar om.

Åkte runt 7 på morgonen, klev mao upp kl 0530 för att hinna rasta Ixen (Sally är på kollo, kommer hem idag) och duscha och göra mig presentabel.

Vi åkte, och åkte och åkte lite mer, och så var vi äntligen framme! Eller typ. GPS'en sa att vi var framme, men det var vi då inte alls... Vi stod mitt på en gata kantad med hus åt alla håll. Nu är jag ju med i svängen så jag visste att Bellen bor BAKOM någon annans hus så vi körde lite långsamt och glodde in bakom folks gårdar tills jag såg ett plåttak som jag kände igen från en bild Bellen lagt ut, och så såg jag en röv som såg bekant ut så jag sa DÄR SKA VI IN! N ba' "Eh, är du säker? Det står en soptunna i vägen?" och jag ba' "Japp, plåttak och bekant röv, jag är beredd att offra min högra arm på att det är dit vi ska". Jag kom hem med båda armarna intakta.

Sen umgicks vi lite, pussade på valpar, blev utfodrade med jättegod mat och bestämde att en valp skulle åka med hem, och sen skulle vi släppa ihop Ixen med valpen... Jag hade nästan en hjärtinfarkt.

Ixen är inte en elak hund som söker bråk, men han är helt inkompetent när han ska umgås med andra hundar. Han vet inte hur man gör! Det har blivit bättre sen nutten börjat vara här, men inte bra ändå. När vi släppte ihop honom med N's valp (Golden) så sprang han rakt på valpen och bröt ner den i backen-precis som sally lärt honom att man leker... Så ni kan ju föreställa er vad jag trodde skulle hända med dom pytte, yttesmå russlarna... Han har dessutom aldrig träffat en liten hund!

Släpper ut hunden ur bilen, lös så han ska slippa gå och spänna sig vid staketet, och han springer fram och säger "Va ä ni för ena??" till dom 2 valpar som var ute. Sen släppte jag in honom till dom och höll andan lite medan han undersökte valparna.

Det visade sig att jag oroade mig helt i onödan, han var jättefin med valparna! Han sprang efter dom och försökte undersöka, och dom tyckte han var lite äcklig, men vart efter så blev valparna tuffare och Ixen mjukare och till sist lekte dom och jagade varandra jättefint. Ixen fångade upp Bellens nya tävlingsstjärna och tvättade öronen på henne, eller försökte iaf tvätta öronen men hans tunga är ju större än vad hela hennes huvud är så han slabbade ner hela henne. Hela valpen hade backslick!

Efter en stund till var det dags att vinka adjö, lasta alla djur i bilen (5 hundar...) och åka vidare för att hälsa på K9Devil, vilket OCKSÅ var jätteroligt! Äntligen har man fått träffa alla man bara pratat med så länge. Fikade lite medan 2 av N's hundar röjde ute med Devil (nåja, valpen var mest intresserad av att ta sig in till sin mamma) och sen var klockan hips vips 6 och det var hög tid att börja åka hem igen! Hoppas vi kan träffas lite längre framöver.

Kom hem strax efter kl 23, matade hundarna och försökte sen övertyga valpen att den VISST var trött och inte ALLS hade sovit hela kvällen i bilen. Till sist somnade han och jag stensov till ca 0730 i morse när jag fick lov att kliva upp och åka till sjukhuset. Valpen verkar ha sovit medan jag var borta och efter en snabbkiss har han och Ixen röjt runt och brottats. Jag är SJUKT imponerad över Ix, han leker jättefint med valpen! Valpen klänger och biter honom i skinnet, och han bara tar det. Duktig weiler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar