onsdag 27 juli 2011

Experiment

Grannen ovanpå har gnällt som en liten rysshora om att valpen piper när jag jobbar på nätterna, och så ska det såklart inte vara. Har stuvat om hundarna och ändrat rutinerna för att lämna dom ensam, och så spelat in hundarna med både video och ljud när jag är borta.

Filmerna visar att hundarna trampar runt en del precis när jag går, i några minuter. Sen lägger dom sig och sover. Tyvärr är minneskortet fullt efter ca 20 minuter, och då är filen dessutom så stor att jag inte kan lägga över den på datorn för att få ljud.

Så jag plockade fram headsetet och installerade MP3-inspelningsprogrammet. Lämnade hundarna i ca en timme medan jag handlade idag, och spelade in dom under tiden. Ca 8 minuter piper valpen precis när jag går. Inte jättehögt, så jag TROR inte att grannhelvetet ska störas av det, men man vet ju aldrig. resterande 50 minuter jag är borta ligger dom och sover, och är knäpptysta, så dom nya rutinerna verkar fungera fint. Måste bara experimentera vidare och lämna dom fler timmar i sträck. Inte för att jag riktigt tror på det själv, men det vore ju dumt om valpen börjar gasta plötsligt efter 3 timmar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar